Sunday, January 18, 2009

Hari2 di sini..

Petang semalam aku mendapat call dr seseorang yg tak dikenali. Setelah diperkenalkan diri, rupa2nya dia adalah rakyat Malaysia yg telah lama menetap di sini, lebih kurang 15 tahun. Dia adalah seorang melayu yg berasal dr Kelantan. Fuhhh...lega...Sekurang2nya ada orang yg boleh bercakap Melayu di sini w/pun bercampur2. Dia bekerja di sebuah international co di sini sebagai Muslim slaughter (lembu) utk dieksport. Alhamdulillah...mudah sedikit utk mendapat bekalan daging halal. Dan, dia berjanji utk membawa kami ke pasar (Sunday market) pada esok pagi.

Pagi ini, aku dan hubby dibawa ke pasar spt dijanjikan. Kebanyakan tempat di sini akan ditutup pada hari Ahad termasuk p/raya besar. Tetapi, beberapa kedai berhampiran pasar ini dibuka sehingga t/hari. Rupa2nya suasana di pasar ini berbeza spt apa yg dibayangkan. Kalau di Terengganu, pasar spt ini akan menjual semua benda termasuk brg basah. Tetapi, di sini hanya terdpt buah2an, sayur, pokok bunga, cenderahati serta pakaian dan agak menarik. Harganya amat berbeza dgn pasaraya yg jauh lebih mahal.

Di sebelah petang pula aku mendapat kereta spt dijanjikan. Rupa2nya owner kereta tersebut berasal dr Seremban tetapi berbangsa Cina. Esok aku akan menyelesaikan semua urusan yg berkaitan termasuk mendaftar persekolahan anak2.

Di sebelah malam, memandangkan sudah lama tidak dpt mkn roti, maka aku cuba membuatnya sendiri. Hasilnya...lihatlah di bawah. Aromanya sungguh menyelerakan dan akan menjadi juadah esok hari...



Suasana di Sunday market Apa yg dibeli...




Rockhampton home made bread

3 comments:

Nurraz said...

wah...honda lagi tu... ;)

wan zuriati said...

Honda buruk jer..Alhamdulillah, sekurang2nya ada kereta yg boleh ulang alik hantar anak sekolah.

roshaiza tahar said...

buruk2 pun keter...x baik ngutuk keter sendiri...keter ja lagi lama pada kak tie...hi hi hi...janji leh bowok nge dok rusok...syukurrrrrrrrr